11-րդ դասարանի «Պատմություն» առարկայի հեղինակային ծրագիր
Շաբաթական՝ 2 ժամ, տարեկան՝ 68 ժամ
Իրավիճակի նկարագրություն
«Մխիթար Սեբաստացի» կրթահամալիրում իրականացվում է պետական այլընտրանքային-հեղինակային կրթական ծրագիր, ուստի կրթահամալիրում «Պատմություն» դասընթացը դասավանդվում է՝ հիմքում ունենալով հետևյալը .
- Հանրակրթության պետական չափորոշիչը
- հեղինակ ուսուցչի մշակած ծրագիրը
- սովորողի անհատական պլանը
- կրթահամալիրի ուսումնական օրացույցը
- հասարակագիտության լաբորատորիայի օրացույցը
- կրթահամալիրային ստուգատեսները, ճամբարները
Ավագ դպրոցի 11-րդ դասարանի «Պատմություն» առարկան ընդգրկում է Հայաստանի և հայ ժողովրդի, ինչպես նաև համաշխարհային պատմության նոր շրջանի իրադարձությունները։
Հայաստանը հին ժամանակներից սկսած եղել է արևմտյան և արևելյան քաղաքակրթությունների շփման, փոխհաղորդակցության և փոխազդեցության կենտրոնում: Շփվելով տարբեր մշակույթների հետ, կրելով նրանց որոշակի ազդեցությունը՝ հայ ժողովուրդը, սակայն, պահպանել ու զարգացրել է իրեն բնորոշ քաղաքակրթություն: Ինքնատիպ մշակույթի շնորհիվ հայությունը, հազարամյակներ կտրելով, հասել է մարդկության պատմության նոր, նորագույն և արդի փուլին և շարունակում է իր պատմական ընթացքը: Այս ընթացքում, վերը նշված հանգամանքներից զատ, հայ էթնոսը ստեղծել է յուրատեսակ մշակույթ, իրեն բնորոշ միկրոհամալիրներով և ուղղություններով: Յուրաքանչյուր քաղաքացու և անհատի կայացման ճանապարհին կարևորագույն խնդիր է նաև յուրացնել ուրույն մշակութային դիմագիծ և վարքագիծ, որն ամբողջացնում է տեսակի էությունը:
Հայոց պատմության յուրահատուկ գծերից է նաև ազատության և անկախության պահպանման կամ վերականգնման համար մղված դարավոր պայքարը: Անժխտելի է, որ Հայաստանի` Հայոց հայրենիքի ազատագրության համար պայքարը մեր ժողովրդի պատմության մշտական ուղեկիցն է, նրա գոյության ձևերից մեկը: Պատմական հարուստ ժառանգության իմացությունն ու յուրացումը ամեն մի հայի, Հայաստանի Հանրապետության յուրաքանչյուր քաղաքացու պարտականությունն է: Այդ խնդրի հաջող լուծման գործում մեծ կարևորություն ունի ուսումնական գործընթացի արդյունավետ կազմակերպումը` «Հայոց պատմություն» առարկայի լրամշակված ծրագրի և ուսումնական փաթեթների հիման վրա։
Նպատակներ
- Նպատակաուղղել սովորողներին պատմության դասերի յուրացմանը
- Սովորողների մոտ զարգացնել պատմության հանդեպ հետաքրքրվածություն և սովորելու ցանկություն
- Սովորողների մոտ մեծացնել ինքնաճանաչման, ազգի ճանաչման, հայ և համախարհային իրականության ճանաչման ձգտումը
- Ձևավորել գիտակից և պատասխանատու քաղաքացի
Խնդիրներ
- Անկախ սովորողի մասնագիտական կողմնորոշումից՝ պահպանել նրա հետաքրքրասիրությունը մեր անցյալի իրողությունների ու դրանց դասերի նկատմամբ
- Սովորողների համագործակցային հմտությունների զարգացում
- Տարբեր տեսակետներ, մոտեցումներ անկողմնակալ վերլուծելու և գնահատելու կարողության զարգացում
- Նպաստել սովորողների՝ նախագծային գործունեության հետևողական իրականացման կարողությունների զարգացմանը
- Կազմակերպել հանդիպումներ հրավիրյալ մասնագետների հետ, ովքեր որոշ թեմաներում ավելի տեղեկացված և մասնագիտացված են
Կազմակերպումը
- Ուսումնական պարապմունքի ծրագիրը հրապարակվում է մինչև պարապմունքը սկսելը
- Ուսուցումն իրականացվում է նաև կրթահամալիրի ուսումնական օրացուցից և հասարակագիտական լաբորատորիայի օրացույցից, ինչպես նաև հասարակագիտական ստուգատեսի օրացույցից բխող ուսումնական նախագծերի միջոցով
- Սովորողները կարող են հանդես գալ անհատական նախագծերով
- Ուսումնահայրենագիտական ճամփորդությունների միջոցով
- Ուսուցումն իրականացվում է թվային միջոցների կիրառմամբ, սովորողը մեդիահմտությունների կիրառման միջոցով իր խոսքը, վերլուծությունները, հետազոտական աշխատանքները հրապարակում, հանրայնացնում է իր ուսումնական բլոգում, հաջողված աշխատանքները հրապարակվում են նաև ենթակայքերում, կրթահամալիրի գլխավոր կայքում
- Բանավոր աշխատանքները, քննարկումները նպաստում են, որ սովորողը կարողանա անկաշկանդ միտք ձևակերպել
- Խրախուսվում է սովորողի ինքնուրույնությունը, երբ սովորողն ինքն է առաջարկում հետաքրքիր նախագիծ կամ ինքնուրույն հետազոտական աշխատանք է կատարում
- Ուսումնական աշխատանքը կազմակերպելիս դասավանդողն օգտագործում է տարբեր ուսումնական կայքեր, անձնական բլոգ, էլեկտրոնային գրադարաններ, համացանցային այլ ռեսուրսներ, տեսանյութեր, այլ
- Կազմակերպվում-իրականացվում են հրավիրյալ մասնագետների հետ հանդիպում-քննարկումներ
- կազմակերպվում է նաև հեռավար ուսուցում
- Ուսուցման ընթացքում, որպես ուսուցման աղբյուր, օգտագործվում են էլեկտրոնային դասագրքեր, տարբեր ուսումնական կայքեր, այլ աղբյուրներ…
Ուսումնական միջավայր
- դասասենյակ
- գրադարան, ընթերցասրահ
- թանգարան
- հայրենագիտական ճամփորդություններ
- պատմամշակութային վայրեր
Ուսումնական պարապմունքի ձևեր
- դաս-դասախոսություններ
- բանավոր հարցում
- հրավիրյալ մասնագետների հետ քննարկումներ
- ուսումնական պարպմունքներ պատմամշակութային վայրերում
- ուսումնահայրենագիտական-կրթական փոխանակումներով ճամփորդություններ
- բանավեճերի կազմակերպում-իրականացում
- նախագծային աշխատանքների իրականացում
Բլոգը՝ ուսումնական հարթակ
Յուրաքանչյուր սովորող պետք է ունենա իր ուսումնական բլոգը՝ սովորողի բլոգին ներկայացվող պահանջներին համապատասխան, բլոգում պետք է պարտադիր առկա լինի «Պատմություն» բաժինը, որտեղ տեսանելի լինեն հետևյալ կետերը՝
- սովորողի կողմից կատարված առաջադրանքները
- սովորողի պատրաստած նյութերը՝ ֆիլմեր, հարցազրույցներ, նախագծային աշխատանքներ, թարգմանություններ, վերլուծություններ, հետազոտական աշխատանքներ, այլ
- ուսումնահայրենագիտական ճամփորդությունների արդյունքներն ամփոփող պատումները
- իրականացված նախագծերի արդյունքները
- այլ
Բովանդակություն
- Մուտքի դաս-Նոր շրջանի պատմության համառոտ նկարագիրը /1 ժամ/
- Հայաստանը 17-րդ դարի երկրորդ կեսին-19-րդ դարի առաջին կեսին /4 ժամ/
- Ազատագրական պայքարը Արցախում և Սյունիքում: Դավիթ Բեկ /2 ժամ/
- Հայաստանի ազատագրական պայքարի գաղութահայ կենտրոնները /Հ․Էմին, Շ․ Շահամիրյան/-/3 ժամ/
- 19-րդ դարի առաջին կեսի ռուս-պարսկական, ռուս-թուրքական պատերազմները և Հայաստանը /4 ժամ/
- Հայկական հարց. Էություն և միջազգայնացում /4 ժամ/
- Քաղաքական մտքի զարգացում. գաղափարախոսությունների իրականացման և կուսակցությունների գործունեության հետևանքներ /4 ժամ/
- Ցեղասպանություն․ իրականացում, դատապարտում, կանխարգելում /4 ժամ/
- Համաշխարհային պատերազմները և դրանց հետևանքները /5 ժամ/
- 19-րդ դարի երկրորդ կեսի նշանավոր հերոսամարտեր /Զեյթուն, Սասուն, Վան, Մուսա լեռ․․․«Հերոսապատում» նախագիծ/-/6 ժամ/
- 1918-ի մայիս․ հերոսամարտեր /3 ժամ/
- Հայաստանի առաջին հանրապետությունը /4 ժամ/
- Հայաստանի առաջին հանրապետությունը և հարևան պետությունները /4 ժամ/
- Միջազգային հարաբերությունները պատմության նոր շրջանում /4 ժամ/
- Գերտերությունների դերը համաշխարհային պատմության մեջ և հայ ժողովուրդի կյանքում /4 ժամ/
- Համաշխարհային մշակույթը նոր շրջանում /3 ժամ/
- Հայկական մշակույթը համաշխարհային մշակույթի համատեքստում /3 ժամ/
- Հայկական սփյուռքը և նրա դերը պատմության մեջ /3 ժամ/
- Հայոց պատմության դասերը /3 ժամ/
Ուսումնական նախագծեր՝
- «Մեր գերդաստանը» ընտանեկան նախագիծ /նոր զարգացում/
- «Հին Երևան» նախագիծ /նոր զարգացում/
- «Մերօրյա պատմություն» ուսումնական նախագիծ /ուսումնական փաթեթի նոր լրացումներ, նոր զարգացում/
- «Սյունիք» համագործակցային նախագիծ
- «Բարբառներ» ակումբ
Գնահատում
- կիսամյակային լիարժեք հաճախում` 1 միավոր
- մասնակցություն ուսումնական-հասարակագիտական նախագծերին, քննարկումներին` 2 միավոր
- բլոգային աշխատանքներ՝ 3 միավոր
- աշխատանքների բանավոր ներկայացում՝ 4 միավոր