2023-2024 ուսումնական տարվա առարկայական հեղինակային ծրագիր
Քաղաքագիտություն, 11-րդ դասարան
Շաբաթական՝ 1 դասաժամ, տարեկան՝ 34 դասաժամ
Ընդհանուր բնութագիր՝
«Մխիթար Սեբաստացի» կրթահամալիրում Քաղաքագիտություն /Հասարակագիտություն/ առարկան դասավանդվում է հիմքում ունենալով՝
- Հանրակրթության պետական չափորոշիչը
- «Հասարակագիտություն» առարկայի չափորոշիչը և ծրագիրը
- ուսուցչի հեղինակային մոտեցումը
- սովորողի անհատական պլանը
- կրթահամալիրի ուսումնական օրացույցը
- հասարակագիտության լաբորատորիայի օրացույցը
- կրթահամալիրային ստուգատեսները, ճամբարները, ճամփորդությունները
Ուսուցման նպատակը, խնդիրները՝
Քաղաքագիտության ուսուցումը ուղղված է սովորողների հետևյալ կարողությունների ձևավորմանն ու զարգացմանը`
- վերլուծել, համեմատել, ընդհանրացնել, համադրել և հակադրել հասարակական-քաղաքացիական կյանքի տարբեր ոլորտներին վերաբերող հիմնախնդիրներ, իրադարձություններ, երևույթներ, փաստեր
- տարբեր սկզբնաղբյուրներից տեղեկատվություն ընտրել, հետազոտել, վերլուծել, եզրակացություններ անել
- հետազոտական, վերլուծական հմտությունների, ստեղծագործական, քննադատական մտածողության զարգացում
- իրականացնել թիմային աշխատանք, համագործակցել և կարողանալ ներկայացնել ստացած գիտելիքը և կատարած աշխատանքը
- հանրային կյանքի տարբեր ոլորտներում կիրառել հաղորդակցվելու համարժեք ձևեր
- ուսումնառությունը և իրական, առօրյա կյանքը կապել համայնքային հիմնախնդիրների ուսումնասիրման միջոցով
- հասկանալ և գնահատել իր դերը հասարակական կյանքում` որպես տվյալ ժամանակաշրջանում և որոշակի տարածության մեջ ապրող քաղաքացի
- տարբերակել օրենքի և իրավունքի հետ առնչվող խնդիրները, հասկանալ դրանց իրավական և ոչ իրավական լուծումների տարբերությունը, յուրացնել ու գնահատել օրենքների և օրինականության նշանակությունը՝ իրավագիտակից, օրինապաշտ և ակտիվ քաղաքացիներ դառնալու համար
- արտահայտել սեփական կարծիքը և այն պաշտպանել տարբեր հասարակական-քաղաքական խնդիրների շուրջ կազմակերպված քննարկումների և բանավեճերի ընթացքում
- դրսևորել ստեղծագործական մտածելակերպ
- ունենալ գործուն քաղաքացիական դիրքորոշում և գործնականում կիրառել ժողովրդավարության սկզբունքները
Դասավանդման հիմնական մեթոդները և ուսումնառության առանցքային բաղկացուցիչները՝
- Դասախոսություն, այդ թվում՝ արտակրթահամալիրային մասնագետի կողմից
- հրավիրյալ մասնագետների հետ հանդիպում-քննարկումներ
- հասարակագիտական, հասարակական-քաղաքացիական կրթության նախագծերի իրականացում
- մերօրյա իրադարձությունների շուրջ դաս-քննարկումներ, կլոր սեղանների կազմակերպում
- պետական-կառավարման մարմիններ և հասարակական կազմակերպություններ այցելություններ /ՀՀ Ազգային ժողով, Կառավարություն, նախագահի նստավայր, նախարարություններ, դատական մարմիններ, Միպ գրասենյակ, ամենատարբեր ՀԿ գրասենյակներ, ԶԼՄ գրասենյակներ և ակումբներ/
- կրթական փոխանակումներով ուսումնական ճամփորդությունների իրականացում
-այլ
Ուսումնական գործի կազմակերպման միջավայրները՝
- Ֆիզիկական միջավայրում
- Կրթահամալիրի շենքային տարածքում` դասասենյակ, գրադարան, դահլիճ
- Արտակրթահամալիրային շենքային տարածքում՝ այլ կրթական հաստատություն, գիտահետազոտական ինստիտուտ, ՀՀ Ազգային ժողով շենք, Կառավարության շենք, նախագահի նստավայր, նախարարություններ, դատական մարմիններ, Միպ գրասենյակ, ամենատարբեր ՀԿ գրասենյակներ, ԶԼՄ գրասենյակներ և ակումբներ
- Վիրտուալ միջավայրում
- հասարակագիտական ստուգատեսը՝ որպես ուսումնական բաց հարթակ
Միավորային-վարկանիշային գնահատում՝
- ներկայության համար՝ 1 միավոր
- ուսումնական պարապմունքներին մասնակցություն՝ 2 միավոր
- քննարկումներին, նախագծերին, բանավեճերին, կլոր սեղան-հանդիպումներին, հասարակագիտական ստուգատեսային նախագծերին մասնակցություն՝ 4 միավոր
- ընթացիկ առաջադրանքների /բլոգային աշխատանք/ կատարում՝ 3 միավոր
- Հետազոտական աշխատանքի իրականացում, հրապարակային պաշտպանություն-2 միավոր /հետազոտական աշխատանք ընտրած սովորողների համար/
Բովանդակություն՝
1. Մուտքի դաս՝ «Քաղաքագիտություն» առարկան Ավագ դպրոցում-1 դասաժամ
2. Թեմա 1․Քաղաքական իշխանություն-1 դասաժամ
3. Թեմա 2․Պետություն: Պետության առաջացումը, նրա էությունը, կառուցվածքը և գործառույթները-2 դասաժամ
4. Թեմա 3․Պետական իշխանությունը և ինքնիշխանությունը-2 դասաժամ
5. Թեմա 4․Պետական իշխանության իրականացման ձևերը և եղանակները-1 դասաժամ
6. Թեմա 5․Պետության կառավարման և կառուցվածքի ձևերը-2 դասաժամ
7. Թեմա 6․Իրավական և սոցիալական պետություն-2 դասաժամ
8. Թեմա 7․Պետական իշխանության բաժանման հիմնախնդիրը-2 դասաժամ
9. Թեմա 8․Կուսակցություններ: Կուսակցական համակարգերը (միակուսակցական, երկկուսակցական, բազմակուսակցական)-2 դասաժամ
10. Թեմա 9․Քաղաքացիական հասարակություն և իրավական պետություն-2 դասաժամ
11. Թեմա 10․Արտաքին քաղաքականությունը և Միջազգային իրավունքը-2 դասաժամ
12. Թեմա 11․Պետության արտաքին քաղաքականությունը և գործառույթները-2 դասաժամ
13. Թեմա 12․Միջազգային իրավունքի ընդհանուր հիմունքները-2 դասաժամ
14. Թեմա 13․Միջազգային իրավունքի աղբյուրները և սկզբունքները-2 դասաժամ
15. Թեմա 14․Ազգային շահեր։ Ազգային անվտանգություն-2 դասաժամ
16. Թեմա 15․Պատերազմը որպես հասարակական երևույթ-1 դասաժամ
17. Թեմա 16․Պատերազմի միջազգային իրավական կարգավորումը-1 դասաժամ
18. Թեմա 17․Տարածքային հակամարտություններ-2 դասաժամ
19. Թեմա 18․Արցախյան հակամարտություն-2 դասաժամ
20. Դասընթացի ամփոփում, ընդհանրացում-1 դասաժամ
Օգտագործվող կայքեր և նորմատիվ փաստաթղթեր՝
Սովորողները պարբերաբար օգտվելու են՝
-ՀՀ Սահմանադրություն
-ՀՀ Ազգային ժողով
-ՀՀ Կառավարություն
-ՀՀ նախագահ
-ՀՀ դատական իշխանություն
-ՀՀ Սահմանադրական դատարան
-ՀՀ դատական տեղեկատվական համակարգ
-ՀՀ Իրավական տեղեկատվական համակարգ
-ՀՀ փաստաբանների պալատ
-ՀՀ Մարդու իրավունքների պաշտպան
-Կրթության մասին ՀՀ իրենք
-Հանրակրթության մասին ՀՀ օրենք
-ՀՀ քաղաքացիական օրենսգիրք
-ՀՀ ընտանեկան օրենսգիրք
-ՀՀ ընտրական օրենսգիրք
-ՀՀ դատական օրենսգիրք
-ՀՀ քրեական օրենսգիրք
-ՀՀ քաղաքացիական դատավարության օրենսգիրք
–Իրավական ակտերի մասին ՀՀ օրենք
-Մարդու իրավունքների համընդհանուր հռչակագիր
-Մարդու իրավունքների եվրոպական կոնվենցիա