9-րդ դասարանի «Պատմություն» առարկայի հեղինակային ծրագիր
Շաբաթական՝ 2 դասաժամ, տարեկան՝ 68 դասաժամ
Ընդհանուր բնութագիր՝
«Մխիթար Սեբաստացի» կրթահամալիրում իրականացվում է պետական այլընտրանքային-հեղինակային կրթական ծրագիր, որտեղ «Պատմություն» առարկան դասավանդվում է՝ հիմքում ունենալով՝
- Հանրակրթության պետական չափորոշիչը
- ուսուցչի հեղինակային մոտեցումը
- սովորողի անհատական պլանը
- կրթահամալիրի ուսումնական օրացույցը
- հասարակագիտության լաբորատորիայի օրացույցը
- կրթահամալիրային ստուգատեսները, ճամբարները
«Պատմություն» առարկայի դասավանդման ծրագրերը, դասավանդման մեթոդներն ու մոտեցումները ժամանակ առ ժամանակ պետք է վերանայել, դուրս գալ թվականների ու անունների շարանի մեթոդիկայից, այն դարձնել ավելի արդիական, իրատեսական, իրականանալի՝ առանց ավելորդ ձևականությունների և ստանդարտների: Այստեղ պետք է կարևորվի սովորողի քննական մոտեցումը, պատմության դասավանդման ընթացքում օգնենք սովորողներին քննել պատմությունը և բանավիճել դրա շուրջ, հասկանան, թե ինչ են սովորում, ինչպես են սովորում և ինչու են սովորում:
«Պատմություն» առարկայի իմացության միջոցով է ձևավորվում ազգային ինքնագիտակցություն ու մտածողություն, պատասխանատու և սեփական տեսակետ ու դիրքորոշում ունեցող, կշռադատված որոշումեր կայացնող անձ և քաղաքացի։
Ուսուցման նպատակը՝
- Սովորողների մոտ առաջացնել և զարգացնել պատմության հանդեպ հետաքրքրվածություն և սովորելու ցանկություն
- Սովորողների մոտ ձևավորել հայկական և համաշխարհային քաղաքակրթության վերաբերյալ պատմական համակարգված գիտելիքներ
- Ձևավորել պետականակիր գիտակցություն, ազգային ինքնագիտակցություն և դիմագիծ ունեցող, սեփական ժողովրդի ու պետության դերը պատմության խորապատկերում գիտակցող, ազգային և համամարդկային արժեհամակարգը կրող պատասխանատու քաղաքացի
Խնդիրները՝
- Հետազոտել հայկական քաղաքակրթության ձևավորման և զարգացման ընթացքը, ձեռքբերումներն ու բացթողումները
- Համադրել և հակադրել պատմական իրադարձությունները, երևույթներն ու փաստերը, դրանց փոխկապակցվածությունն ու պատճառահետևանքային կապերը
- Ցույց տալ հայ ժողովրդի պատմամշակութային ժառանգությունը համաշխարհային քաղաքակրթության մեջ
- Զարգացնել սովորողների քննադատական մտածողությունը, հետազոտելու, աղբյուրների հետ աշխատելու, հաղորդակցվելու, վերլուծելու, գնահատելու, հարցադրումներ կատարելու, լսելու, քննարկելու, բանավիճելու, սեփական տեսակետ-դիրքորոշումները հիմնավորելու, որոշումներ կայացնելու կարողություններն ու հմտությունները
- Զարգացնել սովորողների բանավոր և գրավոր խոսքը
- Մեկնաբանել մարդկության պատմության ընթացքում տեղ գտած փոփոխությունները
- Ծանոթանալ մշակութային բազմազանությանը
- Հասկանալ անհատի, հասարակության և միջավայրի փոխազդեցության փոխկապակցվածությունը
Դասավանդման հիմնական մեթոդները և ուսումնառության առանցքային բաղկացուցիչները՝
- Դասախոսություն, այդ թվում՝ արտակրթահամալիրային մասնագետի կողմից
- Հրավիրյալ մասնագետի հետ կլոր սեղան-քննարկում
- Բանավեճ, այդ թվում՝ արտակրթահամալիրային հարթակներում
- Ինտերակտիվ ուսուցում
- Հետազոտական և նախագծային աշխատանքների իրականացում, դրանց հրապարակային պաշտպանություն
- Ուսումնառություն, որի արդյունքում սովորողը վեր կհանի այն խնդիրները, որոնց հետ առնչվում է առօրյայում և, հիմնվելով ձեռք բերված ուսումնական փորձառության վրա՝ գտնի լուծման նորարար եղանակներ
- Դասընթացի կազմակերպումը հասարակագիտական առարկաների հետ սերտ համագործակցության շրջանակներում
Ուսումնական գործի կազմակերպման միջավայրները՝
- Ֆիզիկական միջավայրում
- Կրթահամալիրի շենքային տարածքում` դասասենյակ, գրադարան, դահլիճ
- Արտակրթահամալիրային շենքային տարածքում՝ այլ կրթական հաստատություն, գիտահետազոտական ինստիտուտ, թանգարան, պատկերասրահ
- Վիրտուալ միջավայրում
- Հետազոտական և նախագծային աշխատանքների առցանց պաշտպանություն
Միավորային-վարկանիշային գնահատում՝
- ներկայության համար՝ 1 միավոր
- ուսումնական պարապմունքներին մասնակցություն՝ 1 միավոր
- քննարկումներին, նախագծերին, բանավեճերին մասնակցություն՝ 3 միավոր
- ընթացիկ առաջադրանքների /բլոգային աշխատանք/ կատարում՝ 2 միավոր
- աշխատանքի բանավոր ներկայացում՝ 3 միավոր
- Հետազոտական աշխատանքի իրականացում, հրապարակային պաշտպանություն-2 միավոր /հետազոտական աշխատանք ընտրած սովորողների համար/
Բովանդակություն՝
- Մուտքի դաս-Պատմության նորագույն շրջանի ընդհանուր նկարագիրը /1 դասաժամ/
- Առաջին համաշխարհային պատերազմ՝ պատճառներ, հիմնական իրադարձություններ, ավարտ-հետևանքներ /2 դասաժամ/
- Հայոց ցեղասպանություն՝ պատճառներ, հիմնական իրադարձություններ, հետևանքներ, պայքար ցեղասպանության հետևանքները վերացնելու և նոր ցեղասպանությունները կանխելու համար /2 դասաժամ/
- Մայիսյան հերոսամարտեր՝ Սարդարապատի ճակատամարտը, Բաշ Ապարանի ճակատամարտը, Ղարաքիլիսայի ճակատամարտը /2 դասաժամ/
- Առաջին հանրապետություն /2 դասաժամ/
- Առաջին հանրապետությանը վերաբերող միջազգային փաստաթղթերը /2 դասաժամ/
- Խորհրդային Հայաստան /2 դասաժամ/
- Խորհրդային Հայաստանին վերաբերող միջազգային փաստաթղթերը /1 դասաժամ/
- Երկրորդ համաշխարհային պատերազմ: Հայրենական Մեծ պատերազմ /2 դասաժամ/
- Աշխարհը Համաշխարհային երկրորդ պատերազմից հետո մինչև այսօր /2 դասաժամ/
- ԽՍՀՄ փլուզում՝ արդյո՞ք անխուսափելի էր ԽՍՀՄ փլուզումը-բանավեճ /2 դասաժամ/
- Արցախյան ազատագրական պատերազմ /2 դասաժամ/
- Ապրիլյան քառօրյա պատերազմ /2 դասաժամ/
- Արցախյան 44-օրյա պատերազմ /2 դասաժամ/
- Արցախյան երեք պատերազմների համեմատություն-քննարկում /1 դասաժամ/
- 1990, օգոստոսի 23` Անկախության հռչակագիր, Հայաստանն անկախության ճանապարհին /2 դասաժամ/
- Հայաստանի երրորդ հանրապետությունը 1991-2018 թվականներին /3 դասաժամ/
- Հայաստանի երրորդ հանրապետությունը 2018-2022 թվականներին /2 դասաժամ/
- Հայաստանի երրոդ հանրապետությանը վերաբերող միջազգային փաստաթղթերը /2 դասաժամ/
- Նախաքննական պատրաստություն /34 դասաժամ/
Ուսումնական նախագծեր՝
- «Մեր գերդաստանը» ընտանեկան նախագիծ /նոր զարգացում/
- «Սյունիք» համագործակցային նախագիծ
- «Հին Երևան» նախագիծ /նոր զարգացում/
- «Բարբառներ» ակումբ
Պարզաբանում`
Ողջ ուսումնական տարվա ընթացքում իրականացվում է նախաքննական պատրաստություն անհատական և խմբային աշխատանքների տեսքով: