9-րդ դասարանի <<Պատմություն>> առարկայի հեղինակային ծրագիր
Շաբաթական՝ 2 ժամ, տարեկան՝ 68 ժամ
Իրավիճակի նկարագրություն
«Մխիթար Սեբաստացի» կրթահամալիրում իրականացվում է պետական այլընտրանքային-հեղինակային կրթական ծրագիր, ուստի կրթահամալիրում «Պատմություն» դասընթացը դասավանդվում է՝ հիմքում ունենալով հետևյալը .
- Հանրակրթության պետական չափորոշիչը
- հեղինակ ուսուցչի մշակած ծրագիրը
- սովորողի անհատական պլանը
- կրթահամալիրի ուսումնական օրացույցը
- հասարակագիտության լաբորատորիայի օրացույցը
- կրթահամալիրային ստուգատեսները, ճամբարները
Վերջին տարիների փորձը ցույց է տալիս, որ միայն տարեթվերի և իրադարձությունների պատմության ուսուցումը հաճախ պատճառ է դառնում, որ սովորողները երես թեքեն պատմություն առարկայից, դրսևորեն ոչ մեծ հետաքրքրվածություն առարկայի հանդեպ: Սովորողները դժվարանում են սովորածը մտապահել և դրա վերաբերյալ որևէ դատողություն անել, պատմությունը սովորողի համար դառնում է թվականների ու անունների շարան: Հետևաբար մեր դրած նպատակը՝ պատմության ուսուցման միջոցով սեփական ինքնությունը պահպանելու նպատակը իրականացվում է ոչ լիարժեք, մասնակիորեն:
Ժամանակն է վերանայել պատմություն առարկայի դասավանդման ծրագրերը, դասավանդման մեթոդներն ու մոտեցումները, դուրս գալ թվականների ու անունների շարանի մեթոդիկայից, այն դարձնել ավելի արդիական, իրատեսական, իրականանալի՝ առանց ավելորդ ձևականությունների և ստանդարտների:
Շատ կարևոր է, որ պատմության դասավանդման ընթացքում օգնենք սովորողներին քննել պատմությունը և բանավիճել դրա շուրջ, հասկանան, թե ինչ են սովորում և ինչու են սովորում:
Նպատակներ
- Սովորողների մոտ առաջացնել և զարգացնել պատմության հանդեպ սեր, հետաքրքրվածություն և սովորելու ցանկություն
- Սովորողների մոտ մեծացնել ինքնաճանաչման, ազգի ճանաչման, հայ և համախարհային իրականության ճանաչման ձգտումը
- Ձևավորել գիտակից և պատասխանատու քաղաքացի
Խնդիրներ
- Զարգացնել սովորողների քննադատական մտածողությունը, հետազոտելու, աղբյուրների հետ աշխատելու, հաղորդակցվելու, վերլուծելու, գնահատելու,
հարցադրումներ կատարելու, լսելու, քննարկելու, բանավիճելու, սեփական
տեսակետներն ու դիրքորոշումները հիմնավորելու, որոշումներ
կայացնելու կարողություններն ու հմտությունները - Զարգացնել սովորողների համագործակցային հմտությունները
- Նպաստել սովորողների՝ նախագծային գործունեության հետևողական իրականացման կարողությունները
- Զարգացնել սովորողների մտային և կամային կարողությունները
- Կազմակերպել հանդիպումներ հրավիրյալ մասնագետների հետ, ովքեր որոշ թեմաներում ավելի տեղեկացված և մասնագիտացված են
- Սովորողների մոտ ձևավորել վերաբերմունք սեփական պատմության, պետության, մշակույթի և ապագայի հանդեպ
Կազմակերպումը
- Ուսումնական պարապմունքի ծրագիրը հրապարակվում է մինչև պարապմունքը սկսելը
- Ուսուցումն իրականացվում է նաև կրթահամալիրի ուսումնական օրացուցից և հասարակագիտական լաբորատորիայի օրացույցից, ինչպես նաև հասարակագիտական ստուգատեսի օրացույցից բխող ուսումնական նախագծերի միջոցով
- Սովորողները կարող են հանդես գալ անհատական նախագծերով
- Ուսումնահայրենագիտական ճամփորդությունների միջոցով
- Ուսուցումն իրականացվում է թվային միջոցների կիրառմամբ, սովորողը մեդիահմտությունների կիրառման միջոցով իր խոսքը, վերլուծությունները, հետազոտական աշխատանքները հրապարակում, հանրայնացնում է իր ուսումնական բլոգում, հաջողված աշխատանքները հրապարակվում են նաև ենթակայքերում, կրթահամալիրի գլխավոր կայքում
- Բանավոր աշխատանքները, քննարկումները նպաստում են, որ սովորողը կարողանա անկաշկանդ միտք ձևակերպել
- Խրախուսվում է սովորողի ինքնուրույնությունը, երբ սովորողն ինքն է առաջարկում հետաքրքիր նախագիծ կամ ինքնուրույն հետազոտական աշխատանք է կատարում
- Ուսումնական աշխատանքը կազմակերպելիս դասավանդողն օգտագործում է տարբեր ուսումնական կայքեր, անձնական բլոգ, էլեկտրոնային գրադարաններ, համացանցային այլ ռեսուրսներ, տեսանյութեր, այլ
- Կազմակերպվում-իրականացվում են հրավիրյալ մասնագետների հետ հանդիպում-քննարկումներ՝ միտված սովորողների մասնագիտական կողմնորոշմանը
- կազմակերպվում է նաև հեռավար ուսուցում
- Ուսուցման ընթացքում, որպես ուսուցման աղբյուր, օգտագործվում են էլեկտրոնային դասագրքեր, տարբեր ուսումնական կայքեր, այլ աղբյուրներ…
Ուսումնական միջավայր
- դասասենյակ
- գրադարան, ընթերցասրահ
- թանգարան
- հայրենագիտական ճամփորդություններ
- պատմամշակութային վայրեր
Ուսումնական պարապմունքի ձևեր
- դաս-դասախոսություններ
- բանավոր հարցում
- հրավիրյալ մասնագետների հետ քննարկումներ
- ուսումնական պարապմունքներ պատմամշակութային վայրերում
- ուսումնահայրենագիտական-կրթական փոխանակումներով ճամփորդություններ
- ֆիլմերի դիտում-քննարկում
- բանավեճերի կազմակերպում-իրականացում
- նախագծային աշխատանքների իրականացում
Բլոգը՝ ուսումնական հարթակ
Յուրաքանչյուր սովորող պետք է ունենա իր ուսումնական բլոգը՝ սովորողի բլոգին ներկայացվող պահանջներին համապատասխան, բլոգում պետք է պարտադիր առկա լինի «Պատմություն» բաժինը, որտեղ տեսանելի լինեն հետևյալ կետերը՝
- սովորողի կողմից կատարված առաջադրանքները
- սովորողի պատրաստած նյութերը՝ ֆիլմեր, հարցազրույցներ, թարգմանություններ, վերլուծություններ, հետազոտական աշխատանքներ, այլ
- ուսումնահայրենագիտական ճամփորդությունների արդյունքներն ամփոփող պատումները
- իրականացված նախագծերի արդյունքները
- այլ
Բովանդակություն
- Մուտքի դաս-Պատմության նորագույն շրջանի ընդհանուր նկարագիրը /1 դասաժամ/
- Առաջին համաշխարհային պատերազմ՝ պատճառներ, հիմնական իրադարձություններ, ավարտ-հետևանքներ /3 դասաժամ/
- Հայոց ցեղասպանություն՝ պատճառներ, հիմնական իրադարձություններ, հետևանքներ, պայքար ցեղասպանության հետևանքները վերացնելու և նոր ցեղասպանությունները կանխելու համար /4 դասաժամ/
- Մայիսյան հերոսամարտեր՝ Սարդարապատի ճակատամարտը, Բաշ Ապարանի ճակատամարտը, Ղարաքիլիսայի ճակատամարտը /2 դասաժամ/
- Առաջին հանրապետություն /2 դասաժամ/
- Առաջին հանրապետությանը վերաբերող միջազգային փաստաթղթերը /2 դասաժամ/
- Խորհրդային Հայաստան /4 դասաժամ/
- Խորհրդային Հայաստանին վերաբերող միջազգային փաստաթղթերը /2 դասաժամ/
- Երկրորդ համաշխարհային պատերազմ: Հայրենական Մեծ պատերազմ /4 դասաժամ/
- Աշխարհը Համաշխարհային երկրորդ պատերազմից հետո մինչև այսօր /3 դասաժամ/
- ԽՍՀՄ փլուզում՝ արդյո՞ք անխուսափելի էր ԽՍՀՄ փլուզումը-բանավեճ /2 դասաժամ/
- Արցախյան ազատագրական պատերազմ /3 դասաժամ/
- Ապրիլյան քառօրյա պատերազմ /2 դասաժամ/
- Արցախյան 44-օրյա պատերազմ /2 դասաժամ/
- Արցախյան երեք պատերազմների համեմատություն-քննարկում /1 դասաժամ/
- 1990, օգոստոսի 23` Անկախության հռչակագիր, Հայաստանն անկախության ճանապարհին /2 դասաժամ/
- Հայաստանի երրորդ հանրապետությունը 1991-2018 թվականներին /3 դասաժամ/
- Հայաստանի երրորդ հանրապետությունը 2018-2021 թվականներին /2 դասաժամ/
- Հայաստանի երրոդ հանրապետությանը վերաբերող միջազգային փաստաթղթերը /3 դասաժամ/
- Նախաքննական կրկնություն /10 դասաժամ/
Պարզաբանում`
Ողջ ուսումնական տարվա ընթացքում իրականացվում է նախաքննական պատրաստություն անհատական և խմբային աշխատանքների տեսքով:
Գնահատում
- Բլոգային աշխատանք-4 միավոր
- Աշխատանքի բանավոր ներկայացում-4 միավոր
- Նախագծային աշխատանք-1 միավոր
- Ինքնուրույն /անհատական/ աշխատանք 1 միավոր